Home / Аналітика / Розподіл медійних діджитал-бюджетів 2020

Розподіл медійних діджитал-бюджетів 2020

діджитал-бюджети 2020

Закінчився, ймовірно, один з найбільш непередбачуваних років за останнє десятиліття, і прийшов час підвести його підсумки. Минулої весни можна було почути досить песимістичні прогнози на майбутнє і здавалося, що стабільність ще не скоро повернеться обличчям до ринку діджитал-реклами. Але на практиці ж виявилося, що рік став поштовхом до інноваційних ідей і проникнення діджитала навіть в найнесподіваніші сфери. І те, що, здавалося, повинно було занурити світ в глибини рецесії, для багатьох обернулося новими можливостями.

Звичайно, не все було гладко, і якісь індустрії просіли, але діджитал тільки виграв за рахунок того, що виявився одночасно єдиним каналом і розваги, і комунікації. А там, де аудиторія, там і рекламні бюджети.

IAB Ukraine випустив дайджест, де проаналізував діджитал-ринок України. Ми хочемо доповнити його корисною інформацією по динаміці типів закупівлі, рекламних форматів і пристроїв, заснованих на акумульованих даних Admixer Advertising. Це дозволить отримати ще більше інсайтів про розвиток галузі і дасть зрозуміти, чого чекати в найближчому майбутньому.

Ми бачимо, що слідом за західними тенденціями програматик впевнено крокує до абсолютного лідерства в закупівлі реклами і в Україні. Так, у 2020 році вже 82% рекламодавців віддали перевагу автоматизованим закупівлям.

А ось в розподілі за форматами ми практично не спостерігаємо змін. Коливання в частці бюджету між різними форматами незначні. Мабуть, це говорить про те, що наявність необхідного інвентарю, його вартість, а також відповідність цілям клієнта досягли якогось стабільного паритету.

Розподіл рекламних бюджетів за пристроями на графіку не здається дивним. Ми спостерігаємо логічний розвиток як вже сформованих, так і нових тенденцій. Слідом за часом, проведеним користувачами за мобільними пристроями, сюди ж продовжують перерозподілятися і рекламні бюджети, хоча у світі ці зміни відбуваються більш активно. Також просліджуємо в Україні інший західний тренд: зростає використання пристроїв Connected TV і попит подібної реклами серед рекламодавців.

Тенденції 2021:

У програматик-закупівлях крім зростання можна спостерігати два тренди: це оптимізація шляху постачання інвентарю (supply path optimization) і зростання non-RTB способів закупівлі реклами. Частка програматик-бюджетів продовжить рости, хоча і повільнішими темпами. Наприклад, за прогнозами eMarketer, у Великобританії відсоток програматик-бюджетів у 2020 знаходиться на рівні 92%, а прогнозоване зростання його частки становить всього 1 пункт. При цьому структура прорамматик-закупівель в Україні починає поступово змінюватися в бік більш преміальних прямих угод, не по RTB, а по фіксованому СРМ.

Мобайл, а особливо витрати на рекламу всередині додатків (in-app), продовжить рости. Попри те, що на початку весни компанія Apple планує ввести чіткішу згоду користувача на збір даних (що по суті призведе до відсутності мобільного ідентифікатора IDFA, який використовується для таргетингу реклами), час, який сьогодні користувач проводить в додатках, не може не залишитися без уваги з боку рекламодавця.

Відео залишиться актуальним форматом. Додатково зростанню відеобюджетів посприяє TikTok, рекламний інвентар якого вже доступний для України. Сайти та додатки, які зможуть запропонувати ефективні формати відео, безумовно виграють в “гонитві” за рекламними бюджетами.

Окремо серед відеоформатів варто виділити рекламу в Connected TV, яка продовжить демонструвати висхідну тенденцію. В Україні у 2020 році в порівнянні з 2019-м кількість власників Smart TV зросла з 1,6 млн осіб до 2,5 млн*. Тому природно зростатиме споживання і можливості для контакту з аудиторією.

* Джерело: MMI, KANTAR TNS, ЦА 16-65 50к +

Scroll To Top